عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص تحقق مدیریت یکپارچه شهری تاکید کرد که برای این موضوع قطعا نیاز به بازنگری در قانونی است.

قائمی

به گزارش همشهری؛ کلان شهری چون تهران با معضلات و چالش های زیادی مواجه است که شهروندان توقع دارند مدیریت شهری آنها را حل کند. اما حقیقت این است شهرداری متولی شهر نیست و رفع برخی از چالش ها مانند آلودگی هوا و ترافیک و ... نیازمند همراهی و همکاری سایر دستگاهها از جمله پلیس راهور و محیط زیست و ... است.

علی اصغر قائمی در گفت و گو با همشهری با تایید این مطلب می گوید: «مدیریت یکپارچه شهری اصلی ترین کاستی ما در حوزه مدیریت شهری است و سایر دستگاهها تمایلی به واگذاری وظایف و مسئولیت‌های خود به شهرداری تهران نیستند.»

او با اشاره به ضعف قانونی عنوان می کند: «مدیریت یکپارچه در دنیا عملیاتی شده است و شهر یک فرمانده دارد و فرایندهای تکراری و مراجعه به سازمان ها و نهادهای متفاوت حذف شده است اما در تهران شهروندان برای ساخت و ساز نیاز به دریافت مجوز از شهرداری دارند و برای دریافت انشعابات خدماتی مانند برق و گاز و ... باید به نهادها و سازمان های دیگر مراجعه کنند. موضوعی که با مدیریت یکپارچه به صورت متمرکز حل می شود.»

به گفته این نماینده پارلمان شهری، لایحه مدیریت یکپارچه توسط دولت به مجلس ارسال شده و نمایندگان باید بر بررسی و تصویب آن اهتمام داشته باشند و نهادها به این بلوغ برسند و بخشی از مسئولیت ها و وظایف شان را به شهرداری واگذار کنند.

کد خبر 805346
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha